tarafından

Düşündüm Ramazan’da…

Bu Ramazan;

-Bir yıllık hesap çıkardım kendimle ilgili..Bir arpa boyu yol alabilmiş miyim diye…Ölçtüm biçtim ve yine yeniden aynı sonuca vardım…Daha daha daha çok okumalıyım daha çok dinlemeliyim daha çok tefekkür etmeliyim…

-Etrafımdaki insanları gözlemledim onlar için yük müyüm huzur muyum diye..Ne kadar kendim olabilmişim yanlarında ve ne kadar dost olabilmişim onlara..Yine yeniden aynı sonuca vardım sevdiğim kadar  seviliyorum onlar tarafından ve daha çok dost olmalıyım onlara…Daha çok dinlemeliyim onları, sevgilerine layık kalabilmeliyim..

-Ne kadar şükredip ne kadar elimi açmışım vermek için, bolca düşündüm bu konuda..Ve kesinlikle iki konuda da yetersiz buldum kendimi..Şükrü daha çok dil ile yapmışım bu yeterli değil..bu zaafiyetimi gidermeliyim yine yeniden…Daha çok veren el olmalıyım ,istenmeden vermeye alışmalıyım…

-Okuduklarımın ne kadarını hayatıma aksettirmişim sordum kendime ve cevabı karşısında utandım yine..Okudukları ayetleri hayata geçirmeden diğer ayete geçmeyenleri düşündüm de yine yeniden utandım kaldım düşündüğüm yerde….

-Sevdiklerimi gözden geçirdim..Kimlere nelere değer vermişim koca bir sene..Kimlere hayranlık duymuşum…Kimi ne için sevmişim…Sevgim için neler yapmışım..Sevgilerimi,sevilmelerimi beslemiş miyim?Yoksa bir hiç gibi görmemezliğe mi gelmişim…Cevabını verdi vicdanım da bunların..

-Bu yıl neler öğrenmişim neler katmışım kendime..yürümeye devam mı etmişim yoksa yerim de mi saymışım..Hangi safta yer almışım…Hepsini bir bir düşündüm bu Ramazan da..Düşündüm de bir hesaba çektim kendimi…En sevmediğim özelliğimi yine değiştirmemişim bunu farkettim de yine kızdım kendime..yürekten istememişim demek ki değişmeyi ,daha çok dikkat etmeliyim buna farkettim…

tarafından

Hayırlı Bayramlar…

Bu yazıyı okuyan herkese benden bir gül..

Bayram değil seyran değil Pabuç bu postu neden girdi diyenlere..!

Memleketin her yanından gelmiş keçiler tepemde bir hafta geçirdim 

(geçirdim dediğime bakmayın daha geçen de bir şey yok ,keçiler fena sevdi benim tepemin tasını)

Bu durumdan kurtulmaya çalıştıkça bir garip mahluk oldum.Ben de bir karar verdim ”En iyisi Bayramı erken getireyim” dedim..Tuttuğum gibi elinden bu güne kadar çekiştirdim kendisini..Ki bana her gün Bayram olsun..Oldu da..! Artık bana her gün bayram…

Dostları bilmem de düşmanlar da artık bu durumda bayram edebilir …

Kimlere her gün bayram olur(!) bir zahmet araştırın sevgili okuyucu…

Yarından itibaren kısa bir yolculuk görünüyor bana..

Malum akrabalarınızdan uzak diyarlarda yaşıyorsanız Bayramlarda ve tatillerde bavulunuzu hazırlayıp yollara çıkmak zorundasınızdır..

Biraz zor gibi görünse de ucunda dostlar/canlar olduğu için katlanıyorsunuz zorluklara..Bayramlarda ve tatillerde yanına gidip huzur bulabileceğiniz ailenizin/akrabalarınızın ve dostlarınızın olması büyük nimet..

Rabbim eksikliklerini vermesin…

Hazır hepimiz buradayken Bayram yazımı gireyim bayramlaşayım sizlerle de.

Yarından itibaren kimse kalmaz buralarda…9 günlük tatile çıkanı var, öğrencisi var,misafiri gelecek olanlar var ..var da var..

Şimdiden bayramlaşalım dostlar..

Hepimiz için hayırlı, bereketli ve mutlu ve yeni umutların yüreklere atıldığı bir Bayram olsun …Sevgi yakanızı hiç bırakmasın huzur da yanınızdan ayrılmasın inşaAllah…

Görüşmek temennisiyle…

Bu Fakire de dua etmeyi unutmayın emi 🙂


tarafından

Bereketinden Faydalandığımız Gece Olsun İnşaallah!

“Rabbimiz! Unutur ya da yanılırsak, bizi sorumlu tutma. Rabbimiz ! Bize, bizden öncekilere yüklediğin gibi ağır yük yükleme. Rabbimiz! Gücümüzün yetmeyeceklerini bize taşıtma. Bizi affet, bizi bağışla, bize şefkat göster. Sen bizim dostumuzsun. İnkarcılar topluluğuna karşı bize yardım et.

Bakara/286


Rabbim Hakkıyla Geçirmeyi Nasip Etsin Hepimize…

Kul olma ve ümmet olma bilincinin yüreklere işlendiği gün olsun inşaallah…

Günahlardan tövbe edip duaların kabul olduğu günümüz olsun…

Yüreklerimizden nefretin çıkarılıp sevginin yerleştirildiği,

Peygamberimizi gerçek anlamda örnek almaya başladığımız gün olsun  Kadir Günümüz..

Pişmanlıklarımıza bir daha geri dönmeyeceğimiz günümüz olsun..

Merhameti,vefayı,sevgiyi saygıyı ,umudu ve Verilen değeri kaybetme korkusunun yüreklere işlediğimiz günümüz olsun …

Dualarımızda hiç kimseyi unutmayacağımız ,meleklerin dualarımıza katılacağı içten dualar ettiğimiz gün olsun …

İhlasın sırrını yüreklerimize işlediğimiz gün olsun…

Kafirlerin, kardeşlerimiz üzerindeki zulümlerinin bittiği gün olsun,

İslami hakkıyla yaşamaya çalışanları seslerinin gür çıktığı günlerin başlangıcı olsun bu gün…

Verdiğin nimetlere hakkıyla şükretmeye başladığımız ve nankörlüklerimizden döndüğümüz gün olsun…

Rabbimizin hepimizden Razı olacağı gün olsun…

Hayırlı Bereketli Kadir Gecesi Olsun tüm Müslüman Alemine…

AMİN

tarafından

#tokerdo DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN MU? :)

23 AĞUSTOS ” TOKERDO’NUN DÜNYAYA GELDİĞİ GÜN” KUTLAMALARINA            HOŞGELDİNİZ!

Tokerdo

Şunca zamandır sanal alemdeyim (akıyorum bu aleme) Bir insanın ismini öğrenmem ilk defa inada bindi 🙂 İnsan ismini fellik fellik bu kadar mı saklar kaaaardeşim..Nasıl bir ismi varsa devlet sırrı gibi saklıyor mübarek insan 🙂 yok yani eline ne geçiyor bir bilsem..Zavallı beni merak ettirip de..Cık cık cık (bak kuş gibi öttürdün bir de beni )

Kendisini pek bi zeki biliriz.Acayip laf çevirme özelliği vardır.Bir de konu değiştirmekte üzerine yoktur zat-ı muhteremin.Yorumları da pek bir eğlenceli tebessümlüktür.Ahlakı bütün bir vatan evladıdır kendisi..Gülmeyi ve güldürmeyi seven tiplerdendir de..Ya bi saniye burda durmuş ne yapıyorum ben Tokerdo‘yu mu methediyorum..Şaşırdım herhalde, şunca zamandır tanırım kendisini, adını bile söylememiş bana ben de onun doğum günü diye gelmişim onun güzel yanları içeren bir post giriyorum..Ne kadaaa iyi biriyim ben Allah’ım..ama ne kadar iyi olursam olayım Tokerdo bana yine adını demeyecek işte hayatın gerçeklerinden bir hatırlatma..

İyi tamam tamam yaaa! Tokerdo çok efendi ,akıllı,esprili,samimi ve inaaaaaaat biri..Severiz sayarız kendisini…Çok dostu var ve evet kıskanıyoruz dost sayısı yüzünden kendisini …Nasııılll! evet doğru duydunuz çok kıskanılıyor kendisi fiskos gazetesinin yalancısıyım ben..

Doğum günün kutlu,mutlu olsun..bol hediye dolu da olsun..Rabbim seni sevdiklerine bağışlasın..Huzur ve sevgiyi hayatından hiç eksik etmesin..Sağlığı da eksik etmesin..Fenerbahçeyi de eksik etmesin…Parayı da eksik etmesin…FF’i de eksik etmesin…Gülümsemeyi de gülümsetmeyi de eksik etmesin…Lahmacunu da eksik etmesin..Tulumba tatlısını da…naneli şekeri de..Şirinleri de..Pokemonu da,diCaprio’yu,Elet’i,Banu’yu Faruk’u eksik etmesin…Beni bile eksik etmesin düşün gerisini 🙂

Hadi durma orada ..Ne bakıyorsun bardakları hazırla biz pasta ve içecekleri aldık geldik..:) Bak hala bakıp bakıp gülüyor getirsene bardakları huuuuu 🙂 Çok ayıp neden bardakları ablana getirtiyorsun cık cık cık 😉

Şunu da yazmadan geçmeyeyim.Sayın #tokerdo‘nun profil yazısı olur kendileri :”akıl olmayınca neylesin fikir çalsın abdurahman oynasın bekir:)”Abdurranman çal evladım Bekir hadi sen de oyna bakem 🙂

Seninle ilgili tek korkum, yaşlandığında 85 tane kediyle bir evi paylaşıyor olmandır 🙂

Çok Çok Önemli Not: Resimdeki kedi #tokerdo’nun ta kendisidir..Adını gizlemesindeki sebep buymuş…Bakmayın siz öyle ürkütücü göründüğüne aslında pek bi mülayim pek bi güler yüzlüdür kendisi..(bu kıyağımı da unutma)

Neyse ,doğum günü yazısının makbulü kısa ve öz olanıdır..Gerçi kısa kısmı bu yazı için geçerli olmadı ama öz olması tuttu ..Son sözüm şu olsun:

”Sevgiyle ve huzurla  kal inatçı ama kocaman yüreği olan insan…”

Sana da bu pasta yakışırdı 🙂

tarafından

Biri Birileri…

Çakal gibi alavereli, tilki gibi sinsi,aslan gibi cesur, kedi gibi mülayim(kuyruklarına basın da bir görün),Kuş gibi özgür,gelincik kırılgan gibi ve buna benzer tarzlarda çok kişi tanırız hayatımız içinde..Çok iyimser olanlar, alınganlar, melek görünüp şeytan yanı ağır basanlar, canım cicim deyip hakkınızda hiç de iyi düşünmeyenler, arkanızdan olur olmaz konuşanlar, yanında huzur bulduklarınız, bir sözüyle hatanızı düzeltebileceğiniz kişiler,kıskançlar,sizi kullanmaya çalışanlar,iyi niyetinizi suistimal etme meraklıları, sevginizi isteyenler, dost olanlar,yoldaş olanlar..v.b saymakla bitmez..Ne kadar çok insan tanırsanız o kadar çok uzar özellikler..


Sanalın sevdiğim  yanı daha çok kişi tanıyıp daha çok özellikten haberiniz olması..Burada kimin ne olduğu anlaşılmaz diyenler de çıkabilir ben buna çok fazla katılamayacam..İnsanları belki tam olarak tanıyamıyorsunuz (ki yanınızdaki insanları bile tam olarak tanıyamazken sanaldakileri tanıdığımızı söylememizde inandırıcı olmaz) ”görülen köy kılavuz istemiyor” ve bize insanlar hakkında bilgi veriyor..bu tarz insanlarla bu ortamda da karşılaşıyoruz tıpkı gündelik hayatınızdaki gibi..Birileri numaradan ilgili görünüyor, birileri sizi tanımadan yorum yapıyor, birileri tanımadan kıskanıyor, birileri yanlış anladığı sözlerden küfrediyor, birileri herkese mavi boncuk dağıtıyor,  falan filan…


Çoğunu biraz sohbet ettikten sonra tanıyorsunuz..Bazen anlamamış gibi yaptığınız da oluyor,izliyorsunuz riyalarını…Garip ama evet yapıyorsunuz bunu…Öyleleri de çıkıyor ki ”Böyle insanlar da var mı gerçekten ”diyebiliyorsunuz..kimilerinden yardım istiyorsunuz ve yüreğini koyuyorlar size yarım etmek için..Seviyorum bunları görmeyi..Okumayı…İzlemeyi…


İnsanları izlemeyi seviyorum tıpkı onları tanımayı sevdiğim gibi…Hayat dersler alınca ilerliyor ne de olsa…

tarafından

Leyla ile Mecnun ve İsmail Abi ve Dede ve Benjamin ve…. :)

http://www.youtube.com/watch?v=H2IhbBFgsAI 

Tv ‘de genelde yabancı dizileri takip ederim (cnbc-e) Ezel’i izliyordum bir de..Ve bol bol sinema izlemeyi severim…Tartışma programı da izlerim ama konuşmacılar farklı kişilerse…Ama ama ama son zamanlarda bu diziye takıldım kaldım..Keşke reklam arası vermeseler dediğim bir dizi..Karakterlerin hepsi karikatür gibi..Hangisi daha komik karar veremiyorum..İsmail Abi tiplemesi koparıyor beni..Özellikle de Mecnun’la Sahil muhabbetler 🙂 Dizinin konusu öyle ahım şahım bir şey değil ama karakterler ve replikleri süper..Hatta süüüüperrrrr benim için…Hayatın içindeki bir çok şeyle alay edilmiş inceden…İzlemediyseniz izlemeye başlayın derim ..İlk başta bir şey anlamıyor gibi gelebilir ama zamanla alışacak hatta daimi izleyicisi olacaksınız…Demedi demeyin 🙂

tarafından

Yine Tutamadım Kendimi!

Bazı günler olaylardan kendimize çok net dersler çıkarıyorsunuz…Öyle ki yaptığınız bir bir yanlışı Allah size öyle bir gösteriyor ki karşısında anca tebessüm ediyorsunuz..Tebessüm etmeniz, onun sizin yanlışınız  için karşınıza çıkarıldığını anlamanızdan dolayı..


Birine çok kızmıştım topluluk için de söylediği şeylerden dolayı (ki konu benimle alakalı değildi ama yanlıştı) Ve yine her zamanki gibi bu haksızlık karşısında kendimi tutamadım ve (kalp kırmadan) yapılan yanlışın farkedilmesini sağlayacak bir şeyler söyledim..Ve o kişi susmak zorunda kaldı (ki bence kesinlikle susması gerekiyordu) Ertesi gün arkadaşımın biri bir söz okudu aynı kişilerin olduğu toplulukta .”Kötülükleri iyilikle sav.Görgüsüzce muamelelere aldırış etme.Herkes davranışıyla kendi karakterini  gösterir.Sen anlayış yolunu seç.” Çok güzel ve doğru bir söz ama eksik sanki…Ben de kulağıma küpe yapacağım bu sözü ama..Bir toplulukta biri birilerini aşağılıyorsa, birileri ortamda olmayanlar hakkında olur olmaz konuşuyorsa ben susmanın doğru olduğunu sanmıyorum…Çünkü bazı insanları ikaz etmediğiniz sürece o hataları süreklilik haline getiriyorlar..Ve benim dostlarımın benim yanımda haklarında olur olmaz konuşuluyorsa ben kendimi tutamıyorum..Dayanamıyorum…



Ve hataların genellenmesi ”Bunlar, şuralılar,şöyle insanlar hep böyle zaten” cümlelerine de katlanamıyorum…Olaylara bakarken herkes olay ve durumlar sürekli kendi/ailesi/çevresiyle kıyaslıyor.Biz de böyle olmaz, biz de yanlış böyle şeyler, biz de böyle şeyler normal karşılanmaz gibi…İyi de sen doğru olduğunu nereden biliyorsun ki?Ve konuştuğun şeylerin birilerini inciteceğini bilerek ama bilmemezliğe gelerek eline ne geçiyor bunun da bir zahmet cevabını verin cümlelerinizin sonunda..! Dünya senin etrafında mı dönüyor ki tüm doğrular senin istediğin/yaşadığın gibi olsun …!


Konuşmalarımıza ki toplum içeirisinde konuşmalarımıza çok dikkat etmeliyiz.Hatta çok çok dikkat etmeliyiz sözlerimizin kırabileceği kişilerin olabileceğinini unutmamalıyız…Neden cevap verdim diye kızıyorum çoğu zaman kendime ama insan dayanamıyor birilerinin başka birilerini bir toplumda çekiştirmesine…Herkes bizim gibi yaşamak zorunda değil..Herkes bizim doğrularımızın(!) çerçevesinde yaşam sürmek zorunda da değil…


Kızdım,cevap verdim..Yine tutamadım kendimi…Ne olacak benim bu halim….